Středoškoláci v USA se změní v prvoky. V zábavné hře k výuce biologie

FOTO: Studenti u počítače
Ilustrační foto. Zdroj: sxc.hu

Výzkumníci ve Spojených státech představili další počítačovou hru pro školní výuku. Ve hře Cellvival budou žáci středních škol jako jednobuněčný organismus bojovat o přežití v různých podmínkách.

FOTO: Studenti u počítače
Ilustrační foto. Zdroj: sxc.hu

Během výuky se převtělí do sladkovodního nálevníka s názvem Tetrahymena thermophila, s nímž budou hledat potravu, unikat přirozeným nepřátelům, rozmnožovat se a přizpůsobovat prostředí.

I když žáci umřou, naučí se, jak to funguje

Aby postoupili na další úroveň, musí však správně zvolit znaky, s nimiž mohou v daných podmínkách přežít. Žáci se tak zábavnou formou naučí, jak nejnižší organismy reagují v určitém prostředí a jak funguje jejich evoluce.

Každá další úroveň ve hře představuje nové prostředí a tedy i nové způsoby, jak se správně adaptovat a přečkat do dalšího stadia.

„Jedním z důvodů, proč jsme přišli s evolucí, je, že zahrnuje abstraktní věci, které je těžké si představit. Ve hře můžete vzít abstraktní věc a učinit z ní konkrétní, hrát si s ní a experimentovat. I když umřou (prohrají hru), alespoň částečně se naučí, jak to funguje,“ vysvětlil Andrew Jefferson, který stojí v čele vývoje hry.

Cellvival se přibližuje klasickým PC hrám

Výukovou hru Cellvival si již mohli vyzkoušet středoškoláci v newyorském městě Itaca a podle tvůrců se jim velmi zalíbila. Za výhodu aplikace považují autoři mimo jiné podobnost s klasickými počítačovými hrami, s nimiž žáci přicházejí velmi často do styku.

„Děti to porovnávají s hrami, které si koupily. Ve vzdělávacích hrách často jen odpovídáte na kvízové otázky. Ale pokud tyto otázky nemáte, učitelé se zase ptají, jestli se děti neučí jen samotnou hru bez obsahu. Je to akt rovnováhy,“ dodává Jefferson, postgraduální student v oboru lidských zdrojů.

Školy dostanou kromě hry i laboratorní modul

Podnětem k vytvoření přírodopisné hry se staly rozhovory Jeffersona s ředitelem Iniciativy herního designu na americké Cornellově univerzitě, Walkerem Whitem. Na jejím následném vývoji se podíleli také odborníci ze zdejší fakulty veterinární medicíny, o programování se postarali studenti informatiky.

Hra bude dostupná pro platformy PC a Mac. Učitelům by měla být poskytována zdarma, včetně laboratorních modulů, díky nimž budou školy moci pracovat se skutečným organismem Tetrahymena thermophila.

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Martin Ulbrich
Autor je zástupcem šéfredaktora magazínu StudentMag.cz. V minulosti učil češtinu pro cizince na letní jazykové škole nebo působil jako zástupce vedoucího pro ČR v česko-německém literárním koprojektu. V redakci TOPZINE.cz je od srpna 2011.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*