Jak se naučit chodit včas? Ukažte, že je na vás spolehnutí

Jak se naučit chodit včas

Každý z nás alespoň jednou v životě zažil pozdní příchod do školy nebo zameškal důležitou schůzku. Pokud se ale pro vás stala nedochvilnost denním chlebem, je třeba s tím začít co nejdříve něco dělat. Pozdní příchody totiž budí špatný dojem nejen u vašich přátel a rodinných příslušníků, ale hlavně u profesorů a nadřízených. Jak to tedy udělat, abyste dál nebyli pro ostatní těmi, kteří „chodí stále pozdě“?

1)  Uvědomte si následky

Nedodržením domluveného času způsobujete nepříjemnosti sobě, ale i těm, kteří na vás musí čekat. Zdržujete je od jejich další práce a ještě je tím pěkně naštvete. Věční opozdilci mají u ostatních chabou pověst a působí nezodpovědně a nespolehlivě. Pozdními příchody si bohužel můžete způsobit velké problémy, zameškat důležité přednášky a ohrozit tak celé své studium. Dochvilnost už dávno není jen výsadou králů a i my bychom se o ni měli za každou cenu snažit. Pokud budete chodit včas, dokážete druhým, že si jich vážíte. Někomu stačí si všechny možné následky uvědomit a chození na čas se dostaví automaticky samo. Jestliže však k těmto lidem nepatříte, žádný strach, naše další tipy vám zaručeně pomohou.

 

2) Mějte plán

Čeká vás toho následující den opravdu hodně a bojíte se, že zase nebudete stíhat? Udělejte si dopředu plán, kterého se budete do puntíku držet. Do diáře, chytrého telefonu nebo třeba jen na čistý list papíru si zapište, co všechno ten den potřebujete zařídit a jaké přednášky či zkoušky vás čekají. Zároveň si dopřejte i určitou časovou rezervu. Nikdy totiž nevíte, kdy vás zdrží hustá doprava nebo jiná nečekaná událost.

 

3) Dopřejte si dostatek spánku

Častým důvodem, proč chodí studenti pozdě do školy, bývá totální ignorace budíčku. Aby se vám příště nestalo, že zaspíte, jděte si večer včas lehnout a do růžova se vyspěte. Jedině tak naberete potřebnou energii do nového dne. Pořádný spánek je obzvlášť nutný hlavně tehdy, kdy vás čeká důležitá zkouška a včasný příchod je pro vás hlavní prioritou.

 

4) Vyskočte z postele o něco dřív

Tento tip patří sice k těm méně příjemným, ale opravdu zabírá. Pokud se ráno přemůžete a vstanete dříve, než obvykle máte ve zvyku, budete mít dost času na ranní hygienu i snídani a ještě se včas stihnete vypravit. Neříkáme, že se z vás ze dne na den stanou ranní ptáčata i přesto, že jste celý život noční tvorové. Při troše snahy se ale dá brzké vstávání celkem slušně natrénovat.

 

5) Udělejte si náskok

Čas od času se stane, že vás čeká schůzka někde, kde jste nikdy předtím nebyli. Když nemáte jistotu, že se vám dané místo povede jednoduše a rychle najít, raději si předem pečlivě trasu nastudujte a ráno vyjeďte o něco dříve. Nejprve si spočítejte, kolik času strávíte samotnou cestou a k výslednému číslu pak přičtěte minimálně dalších 15 minut. Ty vám poskytnou určitý náskok a hlavně vás zbaví stresu z pozdního příchodu. Pokud si navíc ještě večer připravíte oblečení a další důležité věci, které si potřebujete vzít s sebou, ušetříte ráno moře času.

 

6) Konec výmluvám

Přes veškerou snahu se vám nakonec stejně podařilo přijít pozdě? Trapné výmluvy typu „můj pes mi sežral klíče od bytu“ si raději nechte pro sebe a místo toho uznejte svou chybu a za pozdní příchod se všem přítomným omluvte. Pokud vás zdržela nečekaná událost, se kterou jste nemohli nic dělat, netrapte se. Jestliže si ale za pozdní příchod můžete sami, berte to jako ponaučení pro příště a příležitost na sobě dál pracovat.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*