Jak prodat vlastní služby? Ukaž, co umíš, vyzývá studenty web Fobo.cz

FOTO: Fobo.cz - Prodej to, co umíš
Nová služba Fobo.cz cílí na služby v jednotlivých regionech. Zdroj: Reprofoto Fobo.cz

Zvládnete vytvořit návrh webu, nafotit kulturní akci nebo přeložit text z cizího jazyka? Na novém webovém portálu Fobo.cz může kdokoliv prodat to, co umí. Podle autorů tvoří výraznou část prodejců služeb studenti.

FOTO: Fobo.cz - Prodej to, co umíš
Fobo.cz cílí na služby v jednotlivých regionech. Zdroj: Reprofoto fobo.cz

Internetový projekt Fobo.cz byl spuštěn v dubnu letošního roku. Jeho hlavní myšlenkou je propojit lidi, kteří nejen něco umí, ale také by za to rádi dostali zaplaceno. Nabídnout přitom mohou naprosto cokoliv.

„Napadlo nás, že by bylo dobré, kdyby existoval nějaký server, kde by lidé mohli prodávat a nakupovat své služby a dovednosti. Nápad je starý už více jak rok, vývoj jsme ale započali až v listopadu 2013,“ uvedl pro StudentMag.cz jeden z autorů projektu Jindřich Kuba.

Reálné dovednosti převládají nad online službami

V poskytovaných službách převažují reálné dovednosti ze života, svůj prostor však dostanou i lidé, kteří pracují online. Prostřednictvím Fobo.cz tak můžete nabídnout či objednat například doučování školních předmětů, servis notebooku, ale i návrh webových stránek či překlad cizojazyčného textu.

Nespornou výhodou portálu je možnost zacílení služeb jen na určité město nebo region. Kupující tak nemusí kvůli zakázce nikam dojíždět ani dlouze prohledávat nabídky z celé ČR.

Hodnota jedné služby může dosáhnout až 10 tisíc

Systém portálu funguje na velmi jednoduchém principu, kdy prodávající zveřejní svou službu prostřednictvím webové stránky Fobo.cz a ostatní si ji mohou záhy začít objednávat. Platí se pouze za skutečně provedenou službu, registrace i přidání nové zakázky jsou bezplatné.

[flowplayer src=’https://studentmag.topzine.cz/wp-content/uploads/2014/06/fobo-cz-prodej-to-co-umis.mp4′ width=460 height=259 splash=’https://studentmag.topzine.cz/wp-content/uploads/2014/06/video-fobo-cz-prodej-to-co-umis.jpg‘]

Za jednu nabídnutou službu si může prodejce naúčtovat až 10 000 korun. Následně odvádí provizi ve výši 15 % z požadované ceny, jež autoři investují do reklamy a dalšího rozvoje portálu. „Stále mnoho věcí vylepšujeme a tlačíme Fobo kupředu,“ vysvětluje Kuba.

Webový projekt studentů Jindřicha Kuby a Jiřího Štastného zaznamenává od svého spuštění viditelný nárůst počtu dotazů i následných objednávek. Pro šikovné studenty by se mohl stát solidní příležitostí, jak si přivydělat a vyhnout se časově náročným a mnohdy špatně placeným brigádám.


Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Martin Ulbrich
Autor je zástupcem šéfredaktora magazínu StudentMag.cz. V minulosti učil češtinu pro cizince na letní jazykové škole nebo působil jako zástupce vedoucího pro ČR v česko-německém literárním koprojektu. V redakci TOPZINE.cz je od srpna 2011.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*